Katarzyna Stojek(2b) i Maciej Szemraj (1d) laureatami I i II miejsca w konkursie „Dziękuję Ci za Niepodległą. List do…”

14 maja 2018r. w Galerii Fotografii MCK w Ostrowcu Świętokrzyskim odbyło się uroczyste podsumowanie regionalnego konkursu historyczno – literackiego pt. „Dziękuję Ci za Niepodległą. List do…”.
Laureatką konkursu została Katarzyna Stojek uczennica klasy 2b, która zajęła I miejsce. Kasia napisała wzruszający list do Zygmunta Derlikowskiego, ucznia VII klasy gimnazjum męskiego (od 1923r.im.Joachima Chreptowicza), harcerza, który zginął pod Grodnem 25.09.1920 r., przyczyniając się do zwycięstwa nazwanego „cudem nad Wisłą”.
II miejsce w konkursie zdobył Maciej Szemraj, uczeń klasy 1d, który dziękował za Niepodległą swojemu starszemu koledze Chreptusowi – Janowi Piwnikowi „Ponuremu” (matura 1932).
Nagrodą dla autorów najlepszych prac była wycieczka do Warszawy (w tym do Sejmu RP). Również dużym wyróżnieniem jest umieszczenie ich prac w Księdze Wspomnień… X Zjazd pod red. Urszuli Heby i Barbary Podsiało, wydanej z okazji dostojnego jubileuszu 105. rocznicy powstania naszej Szkoły.
Katarzyna Stojek i Maciej Szemraj to uczniowie nauczycielki języka polskiego pani Urszuli Heby.
Konkurs przeprowadzony w roku 100-lecia odzyskania niepodległości, organizowany był przez pana posła Andrzeja Kryja oraz Katolickie Liceum im. Ks. Marcina Popiela w Ostrowcu Świętokrzyskim. Uczestnikami byli uczniowie szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z czterech województw: świętokrzyskiego, mazowieckiego, lubelskiego i małopolskiego. Uczestnicy pisali list do osoby bliskiej, np. członka rodziny, który w przeszłości brał udział w walkach o niepodległość lub do postaci historycznej zasłużonej dla odzyskania przez Polskę Niepodległości w 1795-1918, dzięki której nasz kraj obronił swą Niepodległość oraz dla odbudowy silnej II Rzeczypospolitej w latach 1918-21. Dopuszczone do udziału w konkursie były również listy skierowane do osób zaangażowanych w walkę o odzyskanie niepodległości i suwerenności przez Polskę w latach 1939 -1989.
Celem konkursu było m.in. pogłębianie wiedzy historycznej uczniów, podtrzymywanie rodzinnych tradycji niepodległościowych, poznawanie historii własnej rodziny i jej udziału w walkach o niepodległość i poprzez to kształtowanie postaw patriotycznych oraz propagowanie umiejętności pisania tradycyjnych listów.