Deklaracja dostępności
strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony
https://www.chreptowicz-ostrowiec.4bip.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. Joachima Chreptowicza w Ostrowcu Świętokrzyskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie
do strony podmiotowej BIP –
https://www.chreptowicz-ostrowiec.4bip.pl/
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Na badanych stronach serwisu nie ma elementów wymagających poszerzonych opisów. Nie ma również elementów filmowych, animowanych lub dźwiękowych, które przekazują informacje.Na badanych stronach nie ma znaczących informacji generowanych przez arkusze stylów. Serwis nie wykorzystuje elementów graficznych, które obrazem przekazują informacje. W serwisie nie ma zabezpieczenia CAPTCHA. Serwis nie wykorzystuje formularzy. Na badanych stronach nie ma dokumentów niedostępnych cyfrowo lub mają one dostępną cyfrowo alternatywę.
Serwis nie zawiera elementów wymagających audiodeskrypcji.
Nie ma informacji przekazywanej wyłącznie kolorem, jest ona zawsze sprzężona z tekstem. Nagłówki logicznie oddają strukturę dokumentu. Są ułożone w kolejności od najwyższego <h1> przez <h2> do najniższego <h3>. Listy elementów mają odpowiednie oznaczenie w kodzie HTML. Na badanych stronach nie ma tabel z danymi, list definicji, znaczących informacji generowanych przez arkusze stylów. Wszystkie akcje są wywoływane przez element z listy lub jest alternatywny sposób ich uruchomienia. W kodzie strony nie występują elementy HTML służące prezentacji. Strona nie zawiera elementów dźwiękowych. W kodzie HTML badanych stron nie ma znaczników <blink>, <bgsound> lub <marqee>. W serwisie nie ma cytatów. W żadnym miejscu litery w słowie nie są rozstrzelone za pomocą spacji.
Żaden element w badanym serwisie nie przekazuje informacji za pomocą swojej pozycji bądź formy.
Z treści strony można korzystać bez względu na orientację ekranu, chociaż treści są wyświetlane w nieco inny sposób. Na badanych stronach nie ma formularzy lub pól z funkcją autouzupełniania.Na stronie używany jest kolor, który służy do wskazania aktywnego elementu menu bądź dla oddzielenia kolejnych wyliczanych pozycji. Nie ma instrukcji odnoszącej się do koloru elementu. Linki tekstowe spełniają wskazane wymogi widoczności. Kolory elementu i tła są wspólnie zdefiniowane w arkuszu stylów. Na badanych stronach nie ma tekstu, który nie spełnia minimalnych wymagań kontrastu do tła. Zmiana rozmiaru wyświetlanej strony nie wpływa na jej czytelność. Po powiększeniu do 200% widoczna jest cała zawartość strony, bez konieczności przewijania treści w poziomie. Żadne treści nie zniknęły ani nie zachodzą na siebie. Serwis nie wykorzystuje elementów graficznych, które obrazem przekazują informacje, nie ma potrzeby stosowania atrybutu <alt>. Nie ma również tekstów w formie grafiki.
Ustawienie odstępów pomiędzy liniami, akapitami, znakami i wyrazami nie powoduje utraty czytelności.
Dodatkowe informacje, pojawiające się gdy kursor przemieszcza się nad elementem interfejsu lub gdy element interfejsu przyjmuje fokus mogą być w pełni kontrolowane przez użytkownika.Dodatkowa zawartość jest widoczna tak długo, jak długo fokus lub wskaźnik myszy pozostaje nad elementem aktywnym lub jest widoczna do momentu, gdy użytkownik uruchomi działanie mające na celu ukrycie jej bez przemieszczania fokusu ani wskaźnika myszy.
Nie ma żadnych problemów przy nawigacji klawiaturą. Wszystkie działania, które można wykonać na stronie myszką, można wykonać też samą klawiaturą i przyciskami TAB, Shift+TAB, Enter, ESC, spacja, strzałki góra i dół.
Strona nie zawiera odtwarzacza multimediów.
Podczas nawigacji klawiaturą żaden element ani grupa elementów nie blokuje dalszej nawigacji.
Na badanych stronach nie ma jednoliterowych skrótów klawiszowych.Na stronie nie ma elementów migających lub poruszających się, których miganie lub ruch nie są niezbędne dla zrozumienia informacji. W serwisie nie ma elementów błyskających na czerwono. Na taki kolor zmienia się aktualna pozycja menu. Nie występuje również obszar, który podlega gwałtownym zmianom jasności.
Serwis oparty jest na blokach <div> i stylach css. Nagłówek <h1> jest pojedynczy i prawidłowo umieszczony na stronie. W blokach <div> poprawnie zdefiniowane są również nagłówki <h2> i <h3>. Nagłówki logicznie oddają strukturę dokumentu. Są ułożone w kolejności od najwyższego <h1> przez <h2> do najniższego <h3>. Na stronie nie ma treści, które tylko wizualnie wyglądają jak nagłówki. Elementy każdego menu są zgrupowane w kodzie w listę. W serwisie nie ma różnic w wyglądzie i działaniu menu. Każda strona serwisu posiada unikalny, właściwie przygotowany tytuł, który opisuje jej zawartość. Informacje w tytule mają układ „od szczegółu do ogółu” – od informacji o zawartości szczegółowej danej strony do nazwy serwisu. Fokus klawiatury porusza się w logicznej kolejności, spójnej z układem wizualnym treści (tzn. od góry do dołu i od lewej do prawej).
Wszystkie podlinkowane treści otwierają się w aktualnym oknie zarówno podczas nawigacji myszką jak i klawiaturą. W treści linku lub bezpośrednio obok niego są informacje o formacie i wielkości pliku do pobrania. Na badanych stronach nie ma pustych linków. Funkcja linków o tej samej treści jest spójna na wszystkich badanych stronach. Cel i działanie linku jest zrozumiałe bezpośrednio z treści lub z tekstu uzupełniającego/otaczającego. Nie występują linki typu „czytaj więcej”, „pobierz” itp.
Na badanych stronach nie ma efektu jąkania czytnika ekranu.
Na stronie znajduje się działająca wyszukiwarka jak również mapa strony.
Przy nawigacji klawiaturą widać, który element jest aktywny – elementy wyróżniają się po wybraniu klawiaturą.
Etykieta wizualne i zgłaszana przez technologie asystujące mają taką samą treść.
Na każdej stronie jest prawidłowa deklaracji języka polskiego jako języka treści. Nie ma treści w innym języku niż wskazuje główna deklaracja.
Kontekst strony nie zmienia się po samym oznaczeniu fokusem. Na stronach nie ma mechanizmu automatycznie przekierowującego stronę do innego adresu. Zmiana kontekstu nie dzieje się poza użytkownikiem.
Walidacja nie wykazała żadnych błędów i przestarzałych elementów kodu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do
Małgorzata Górecka-Smolińska– adres mail:
dyrektor@chreptowicz.edu.pllub telefonicznie
412666162.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Małgorzata Górecka-Smolińska – Dyrektor szkoły,
- Adres:
ul. Jana Rosłońskiego 1, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, - mail:
dyrektor@chreptowicz.edu.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Liceum Ogólnokształcące Nr II Im. Joachima Chreptowicza w Ostrowcu Świętokrzyskim
Parking
- Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 100 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
-
Parking usytuowany na tyłach budynku szkoły.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
-
Jest możliwość skorzystania z windy po wcześniejszym uprzedzeniu. Wejście do windy znajduje się 20 m od wejścia głównego, na zewnątrz budynku. Do windy prowadzi utwardzone przejście.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
Przestrzeń za wejściem
-
Jeżeli skorzystasz z windy dostaniesz się na każda kondygnację.
Jeżeli wejdziesz wejściem głównym napotkasz schody prowadzące na parter. Schody wyposażone są w poręcz.
- Punkt obsługi znajduje się po prawej stronie za wejściem głównym.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się poza budynkiem
-
20 m za wejściem głównym. Prowadzi do niej wyłożony kostką podjazd.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- W windzie są komunikaty głosowe.
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
-
Łazienka znajduje się na 1 piętrze.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://chreptowicz.edu.pl/deklaracja-dostepnosci/
- Deklaracja dostępności została przygotowana w
Generatorze Deklaracji Dostępności.